Выставки

Добавлено:
01.10.2014
Категории:

ГРА ГРАФІКА

Posted: 01.10.2014
swirgunenko-katerina-gra-grafika-parsuna-1

Запрошуємо відвідати виставку

«ГРА ГРАФІКА»

7.10.14. — 30.10.14

Графіка Катерини Свіргуненко та авторські ляльки українських художників.

Від Павла Макова ще знаю: існує по світу невидиме, та дієво відчутне братство майстрів, подібне до шляхетної касти гравців у бісер: братство графіків-граверів, утаємничених у дійство на папері. За рівнем дружньої підтримки їх можна ще порівняти з масонською ложею. У графіків-граверів є свої резиденціії по всьому світу, свої майстерні із власними секретами, своя пошта, своя мова спілкування – та, зрештою, свій світ, не завжди паралельний тому, в якому перебуває той чи інший автор у своїй обмежено-матеріальній іпостасі.

Треба відддати належне нашій талановитій «гравчині в бісер»: об’їздивши півсвіту, вона у творчості жодного разу не спокусилася ефектно-екзотичним мотивом, не принизила уявного глядача розчерком: мовляв, і «я тут була». З іншого боку, важко переоцінити вплив Заходу на творчість Катерини Свіргуненко. Залишаючись українською мисткинею в кожному своєму штриху, вона відрізняється непересічною послідовністю, фанатичною скрупульозністю, невикоріненою жагою «дійти до меж можливого» при випробуванні чергового мотиву… який насправді її просто не відпускає; раз потрапивши на очі – потім уже надовго оселяється в роботах, що створюються нею на теренах різних країн. Заледве не різних континентів.

Поп-артівський ефект: зображення, зберігаючи суть, щоразу перероджується, а, отже, виявляє парадоксальну нетотожність первісному змісту. На відміну од поп-арту, який вже став класикою історії, нашу сучасницю не цікавлять ні культові персони, ні знакові предмети вжитку. Єдиним критерієм її відбору лишається індивідуальний смак, густо замішаний на екзистенційному переживанні. Свідомо це зроблено чи ні, та для кожного її «обранця» легко віднайти свою аналогію на вітчизняному просторі. Ще одне важливе спостереження, винесене нею із західного світу – та не одному західному світу властиве: «Навколишній світ складається з упереджень, правил, умовностей», — зізнається Катерина. — Зрештою, у нас аналогічно, тільки бруду більше – і правила міняються щомісяця, часто без оголошення. Відтак – природне для митця бажання їх невпинно порушувати, влаштувавши непоштивий вихор, принаймні на території власної творчості.

Наскрізний прихований конфлікт більшості її робіт – між каркасом об’єкту та елегантним капризом тла. Чи не через це звертається до кремезно-міцних об’єктів прагматичного штибу, за пильне зацікавлення якими авторці можна було б дорікнути запізнілим урбанізмом. Авжеж ні: міст, фонтан, вежа зображуються моторошно-очудненими, начебто побаченими поглядом марсіанина, хоч і немає в їхніх обрисах дразливої незвичності. До власне матеріального предмета нерідко долучається абстрактна фігура. Усталена «картина світу» мовби пересмикується судомою, але ж і тут не просто так. «Пустує мова знов і знов, міняється порядок в гаммі… щоб нитку яви віднайти», — мовив якось поет. Так і тут: катаклізми, які переживає образ, виявляють у ньому несподівані грані та нюанси. Якщо й доводиться жертвувати поверховою гармонією, то компенсація приходить неодмінно. Розщеплення образу спричиняє його ж поглиблення. Або ж розкриття потайних комірчин Буття…

Коли тверда плоть будови поростає блідо-світлим негативом, який кінематографісти всього світу використовують у сценах прозрінь, струсів, зіткнень чи просто катастроф, у проміжках між її непорушними перетинками хрипить голос глупої ночі – от він і є достоту непорушним, нескасовним, вічним. А кремезна будова, навпаки, зізнається у своїй конечності, непевності, вторинності… самозрадливій бляклості.

Буденно-повсякденне невблаганно наступає з усіх боків, але «романтична реакція» на нього теж є невблаганною, невідворотною. Митець мужньо опирається домінанті довкілля, врешті-решт перетворюючи його фрагменти – ті, що трапилися йому на очі – на своєрідні «перли творіння», позбавляючи їх новочасної агресії, а головне – one-dimensional, притаманної новочасній людині (одні стверджують, з 1920-х, інші – з 1950-х років).

Байдуже: митець живе у своєму винятковому вимірі – вимірі мужньої гри, вибору та напруженої щоденної праці, яка схожа на пірнання шукача перлів в морській глибині.

До речі, і за результатом теж.

Олег Сидор-Гібелинда

Добавлено:
01.10.2014

ГРА ГРАФІКА

Posted: 01.10.2014
posterP.indd

ГРА ГРАФІКА

7.10.14. — 30.10.14

«Митець живе у своєму винятковому вимірі –

вимірі мужньої гри, вибору та напруженої щоденної праці,

яка схожа на пірнання шукача перлів в морській глибині.»

Олег Сидор-Гібелинда

Почнемо з гри.

Гру  можна сприймати як інший світ, протилежний світу повсякденності. Всередині цього світу діють свої правила, своя мова, знаки, своя раціональність, що доступна тим, хто грає або тим, хто цю гру створює.

В грі є свій простір, де проходять дійства: будь-то ігрова дитяча кімната чи шахова дошка, спортивна арена чи артистична сцена… Гра захоплює, занурює в свій світ незвичайного, таємничого. Присутність елементу влади над ігровим світом (в разі перемоги)  приводить гравця до насолоди і почуття всемогутності.

Перефразовуючи відомий вислів У. Шекспіра «Все життя – театр..», можна з невеликою долею іронії сказати, що «все життя – це гра…». Ми виростаємо і наші дитячі іграшки змінюємо  на інші, дорослі.  Але в душі все одно ми – діти, і граємо, мріючи про перемогу.

«Погратися» ми запропонували нашим майстрам-лялькарям і талановитій художниці К. Свіргуненко.

Катерина Свіргуненко – українська  мисткиня — в кожному своєму штриху, вона відрізняється непересічною послідовністю, фанатичною скрупульозністю, невикоріненою жагою «дійти до меж можливого» при випробуванні чергового мотиву… який насправді її просто не відпускає; раз потрапивши на очі – потім уже надовго оселяється в роботах, що створюються нею на теренах різних країн. Наскрізний прихований конфлікт більшості її робіт – між каркасом об’єкту та елегантним капризом тла. Якщо й доводиться жертвувати поверховою гармонією, то компенсація приходить неодмінно. Буденно-повсякденне невблаганно наступає з усіх боків, але «романтична реакція» на нього теж є невблаганною, невідворотною. Митець мужньо опирається домінанті довкілля, врешті-решт перетворюючи його фрагменти – ті, що трапилися йому на очі – на своєрідні «перли творіння», позбавляючи їх новочасної агресії. Мисткиня живе у своєму винятковому вимірі – вимірі мужньої гри, вибору та напруженої щоденної праці, яка схожа на пірнання шукача перлів в морській глибині.

Назва ГРА ГРАФІКА – це переплетіння графічного і наочного зображення гри.

«Девочка в шаре» О. Король — спроба по-своєму побачити наших дітей в їх віртуальному світі. «Справжні музиканти» І. Єлісєєвої, «Гра в піжмурки» О. Пірожок, «Я образилась» Н. Крави, «Гра в шахи» О. Весни, «Веселий потяг» М. Руденко, «Чорна королева» Н. Кацан, «Грай, Фіма, грай!» В. Мендель та інші – казковий  світ, в якому немає правил, а є справжня дитяча безпосередність, яку дорослі  проносять крізь життя.

 

Добавлено:
06.09.2014
Категории:

Запрошуємо лялькарів

Posted: 06.09.2014
Svirgunenko

Запрошуємо художників-лялькарів взяти участь у концептуальному проекті авторської ляльки та графіки К. Свіргуненко, який відбудеться протягом жовтня (з 7 по 30 жовтня 2014 року).
Тема «Гра» – пропонуємо не просто поринути у світ ігор, який приваблює і затягує, а зіграти в улюблену гру!  Дитячі або спортивні, логічні або настільні, азартні або рольові — цілий світ в якому немає правил і можна робити те, що вважаєте за потрібне.
Для участі пропонуємо представити роботу (авторську ляльку) виконану у власному стилі. Рекомендований розмір робіт 40-50см.
Фото робіт чекаємо на e-mail: nk@parsuna.ua до 1 жовтня.
Правила гри за телефонами: (044) 425 24 15; (097) 494 08 65.
З повагою, Ваша Парсуна.

Добавлено:
22.08.2014

Янголи надії

Posted: 22.08.2014
kukla-lyalka-doll-parsuna-com-ua-20

Дорогі друзі!

Колектив галереї Парсуна вдячний усім учасникам, художникам, гостям благодійної виставки «Янголи надії».

Завдяки Вам наша акція здійснилась!

Виставка триватиме до 15 вересня, а до 10 вересня Ви маєте змогу приєднатися до доброчинності,  завітавши в галерею і придбавши авторську ляльку за благодійною (мінімальною) ціною.

 Переглянути роботи можна тут:   Каталог on-line

 З усіх питань звертайтесь за тел.: (044) 425 24 15, 097 494 08 65

або e-mail:  nk@parsuna.ua

Добавлено:
13.08.2014

Янголи надії

Posted: 13.08.2014
2584.192

Шановні пані та панове!

До дня Незалежності України  галерея «Парсуна» запрошує на відкриття виставки

«Янголи надії»

«Янголи надії» – це наша віра в справедливість, добро і мир на Землі.

   Тому окрасою експозиції стали квілти Олени Шуміліної: «Зелений янгол надії»,  «Козак Мамай», «Варвара», – в яких художниця звертається до народних картин та ікон, переосмислюючи власну історію минулого і сучасного. Це своєрідний сакральний комплекс, який уособлює  народ­ну силу духу та патріотизму.

   Декоративний квілтінг, який використовує художниця, – вид рукоділля, у якому вручну, або на машині прошиваються три і більше шарів тканини. Виготовлення таких панно вимагає виняткової акуратності, високої техніки гаптування.

   Декоративні текстильні панно Олени Дерди, – «Світанок», «Місяць у повні», «Натюрморт», – в яких вона використовує техніку батіка, колажу, аплікації, вишивки, – вражають витонченістю і душевністю образів, щедрим використанням кольорів і особливим світосприйняттям.

   В день відкриття виставки відбудеться благодійна мистецька акція-аукціон авторських ляльок, – оберегів  людської душі й долі, символів  предків. Складні, цікаві, ніжні – різні характери ляльок підкреслюють багатогранність теми та її змістів…

     Українські художники надали свої роботи, кошти від продажу яких, підуть на підтримку воїнів  «Головного клінічного військового госпіталю»:

 Ірина Кіршина, Олена Шуміліна, Олена Ступа, Анастасія Кацан, Олена Пірожок, Настя Крава, Марина Руденко, Марися Семіцвет, Ірина Луценко, Елізавета Портнова, Оленка Кравченко, Олена Коростельова, Оксана Весна, Світлана Гоменюк, Вікторія Кукало та інші.

 

 

Каталог on-line:

(доповнюється)

Добавлено:
06.05.2014

13 Небылиц

Posted: 06.05.2014
Обнимашки

Выставка авторских кукол Елены Ступы и живописи Владимира Тарасенко.

01.05.14 — 30.05.14

Владимир Тарасенко уроженец Харькова. Окончил Харьковское художественное училище в 1990 г., и Украинскую Академию печати во Львове в 1997 г., факультет – “книжное оформление и печатные издания”. Провёл более десятка персональных выставок. Ежегодно участвует в выставках и арт.-фестивалях, таких как: «ARTKYIV» (Киев), «FINEARTUKRAINE» (Киев), «CONTEMPORARYUKRAINIANARTSHOW» ( Лондон).
Работы Владимира находятся в частных коллекциях не только в Украине, но и за ее пределами в т.ч. в Англии, Германии, Голландии, США, Франции, Японии.

Елена Ступа родилась и выросла в Запорожье. По образованию журналист. Семь лет назад увлеклась авторской куклой, прошла курс в «Школе кукольного мастерства» галереи  Парсуна, где и создала своих первых кукол. Участник международных  кукольных выставок и проектов, таких как: «Модна лялька» (Киев), «DollPragueExhibition» (Прага), «Ляльковий світ» ( Львов), «Lady&Teddy» ( Львов), «Искусство куклы» (Москва), и.тд. Каждый год Елена принимает участие в тематических выставках в галерее «Парсуна». Ее работы находятся в частных коллекциях Украины, России, Бельгии, Чехии.

Добавлено:
02.05.2014
Категории:

13 небылиц

Posted: 02.05.2014
13 nebiliz

Добавлено:
18.04.2014
Категории:

13 НЕБЫЛИЦ

Posted: 18.04.2014
Tarasenko

Дорогие друзья!

Приглашаем Вас посетить выставку

Елены Ступы (авторские куклы) и Владимира Тарасенко (живопись)

«13 небылиц…»

                    Выставка продлится с 01.05.14 по 31.05.14

 

Адрес: Киев, ул. Хорива, 43

Тел.: (044) 425-24-15, 097 494 08 65

Уютная сказка для гнома и дома

Автор Марина Брикимова

Распахивая стеклянную дверь галереи, попадаешь в мир детских фантазий и сказочных персонажей. С виду обычная обувь, одежда, книги, мебель, домашняя утварь на картинах художника Владимира Тарасенко перестает быть сама собой. Башмаки становятся машинами, книжный шкаф – городской ратушей, вешалки – деревьями, торшеры – уличными фонарями, швейная машина – аркой с воротами. Так ребенок переворачивает табурет, чтобы сделать из него космический корабль, или заглядывает в иллюминатор стиральной машины, погружаясь в Мариинскую впадину. И ты – весь такой взрослый, солидный – включаешься в игру, предложенную автором. Пересматриваешь назначение привычных вещей. И вот уже персидский ковер превращается в оживленный проспект, а дремлющий на пуфике кот – в памятник посреди площади.

Глядя на картины Владимира Тарасенко, в голове всплывают ассоциации не с работами признанных мастеров живописи, а с литературными произведениями: носовский Незнайка, бредберивский Дрю Эриксон… Тайну раскрыл сам художник, рассказав, что свои образы черпает в основном из книг. Книги дают ему отправные идеи для того, чтобы начать работу. Потом уже сама работа подсказывает, как будет выглядеть картина.

На большинстве полотен художник поэтизирует дом, быт, а вместе с ним и обывателя, обожающего свое жилище, бережно относящегося к книгам, черпающего из них вдохновение, знания о мире. Герой Тарасенко хоть и фантазер, но конформист. Он привязан к своей земле, своему дому, но вряд ли способен что-то радикально изменить вне его. Он уютен, мил как и его мир. Таков и садовник с полотна «Садовник, ловящий взглядом насекомое» (2012). Он взобрался на свою яблоню-стул, обнял палку-хваталку, которая тоже плодоносит, и глядит в упор на стрекозу. Мол, яблоня-то моя. Но та не улетает. Укоризненные взгляды не пугают роящихся бабочек и мух.

Один из ключевых элементов на картинах Владимира Тарасенко – лестницы в небо. Большую часть времени они пустуют. А когда самые отважные герои решают взобраться по ним вверх, то все равно не могут дотянуться до звезд. Да они им и не нужны. Ведь вся их вселенная сосредоточена дома. Поэтому лестницы эфемерны, как мечты. Поэтому и полет на насекомом («Рывок», 2012), вместо головы у которого фонарь, а вместо брюшка дом в три окна и кошелек, набитый долларами, так трогателен. Видно, что на нем далеко не улетишь. Но ведь можно же помечтать.

Рядом с такими мечтателями особенно уютно живется сказочным гномам Елены Ступы.

На одной из выставок жил-был один  — лопоухий, курносый, облизывающийся, с ямочкой на подбородке. Он сидел на ложке, лежавшей поверх открытой банки с вишневым компотом. Большой палец левой ноги победно торчал из крошечного дырявого шерстяного носочка. Левый ботинок-крючок, привязанный к импровизированной удочке, был опущен в банку. Казалось, стоит только отвернуться, маленький плут таки поймает свою вишенку и удерет… Но он все сидел и сидел в предвкушении богатого улова. А сами вишенки были такие аппетитные, что посетители даже спорили: настоящие они или нет.

Теперь в «Парсуне» таких озорных гномиков, созданных Еленой Ступой, собралась целая дюжина. Автор называет их добывайками, сознательно перебравшимися поближе к человеку из лесов и полей, приспособившимися жить в нехитрых лабиринтах коридоров и комнат. Эти веселые, добрые сладкоежки и баловашки с одной стороны гармонизируют пространство и отношения, а с другой – позволяют себе разные шалости. Могут стащить медный котелок, уменьшить его до размеров шапки и гордо щеголять в нем по буфету, или слопать ваш завтрак, или превратить молочник в ванну. Да будут еще друг перед другом хвастать своими проделками. Крошечные взрослые, которые так и не выросли, продолжают дарить ощущение чуда и счастья окружающим. Глядя на них, вспоминаешь, что тоже родом из детства, возвращаешься в сказку.

Автор всех их изобразила на пике озорства. Вот рыжий гном в латаной ковбойской шляпе, решивший достать с неба луну. Он замер на вершине зефирно-печеньковой башни в позе ласточки и кричит: «Э-ге-гей!» До луны еще так далеко. А там курносик в вязаном пальто и клетчатых красных штанишках надул из жвачки огромный шар, и едва не улетел на нем в облака… У каждого из гномов изначально есть своя история, но Елене Ступе больше по душе, когда посетители сами сочиняют небылицы о ее малышах. И они уже ждут новых легенд…

 

Добавлено:
24.03.2014
Категории:

Червоне — то любов…

Posted: 24.03.2014
Ovtchinnikova Lana

Шановні пані та панове!

Галерея «Парсуна» запрошує на  виставку авторської ляльки

українських художників-лялькарів та живопису Тетяни Русецької

«ЧЕРВОНЕ – ТО ЛЮБОВ…»

Выставка діє з 21.03.14 по 20.04.14

 

Тетяна Русецька: живопис

 Художники по лялькам: Вікторія Мендель, Вікторія Бондюхова, Олена Пірожок, Олена Оплаканська, Власта Лавренчук, Лана Овчиннікова, Ірина Єлісеєва, Олена Кузьменко, Аліна Ворошилова, Юлія Балуда, та інші.

 

Добавлено:
23.03.2014
Категории:

Червоне — то любов…

Posted: 23.03.2014
Parsuna

«Червоне — то любов…» 21.03-20.04

виставка авторської ляльки українських художників-лялькарів та живопису Тетяни Русецької